Je weet dat het gedrag van jouw medewerkers belangrijk is.

Hoe zorg je ervoor dat ze zo goed mogelijk voor de dag komen? Hoe pikken ze beter signalen van klanten op? Hoe krijgen ze een betere uitstraling? En hoe blijven ze zich bewust van hun non-verbale gedrag?

Dit is waar wij organisaties mee helpen.

Hieronder volgt een selectie van klanten waar we mee gewerkt hebben.

 

 

Wens

InWork Techniek detacheert technisch personeel. Vanuit InWork Techniek kwam de wens om haar account managers en recruiters bewuster te laten omgaan met non-verbaal gedrag.

Juist in deze krappe arbeidsmarkt is het belangrijk dat werkzoekend technisch personeel voor InWork kiest.

Invulling

In een traject van 6 dagdelen is het personeel van InWork getraind op het herkennen van non-verbaal gedrag en het aanpassen van de eigen uitstraling.

De dagdelen werden verdeeld over een periode van 4 maanden. Op deze wijze kon men na een dagdeel aan de slag met het geleerde.

Gedragsverandering vindt geleidelijk plaats en juist dankzij dit traject werkte dit uitstekend.

Resultaten

Dankzij dit traject bij InWork Techniek zijn recruiters sneller in staat om belangrijke signalen van werkzoekenden op te pikken.

De account managers zijn in hun contact met klanten scherper en sneller in het herkennen van gedrag en weten zichzelf en InWork beter te presenteren.

Wens

Robeco is een bekende speler op de markt van vermogensbeheer. Er zijn enorme bedragen gemoeid bij het contact met cliënten. Vanuit Robeco kwam de vraag om een nieuwe senior account manager te helpen zijn uitstraling te verbeteren.

Hoe kon hij ervoor zorgen dat hij rust en zekerheid uitstraalde naar zijn cliënten en collega's?

Invulling

Voor deze opdracht is gekozen voor een 5-tal coaching sessies.

In deze sessies is begonnen met de account manager bewust te maken van zijn uitstraling. Straalde hij daadwerkelijk uit wat hij wilde uitstralen? Zo nee, wat wilde hij dan wel uitstralen? En hoe kon hij zijn non-verbale gedrag uitstralen om dit te verbeteren?

Door tussen de coaching sessies het geleerde toe te passen in contact met klanten en collega's werkt het nieuwe gedrag versterkt en verbeterd.

Resultaten

Dankzij dit traject kreeg de account manager de uitstraling die hij wilde hebben. Hij is nu in staat om de rust en zekerheid uit te stralen die hij wilde behalen. Dit gaf vertrouwen bij zijn klanten en bij zijn collega's.

Inmiddels is hij bevorderd tot directeur van zijn afdeling.

Van korte sessies tot lange trajecten

Iedere organisatie heeft een andere wens. Zo willen sommige organisaties een traject waarin consequent aandacht wordt besteed aan het veranderen van het non-verbale gedrag van haar medewerkers.

Andere organisaties willen juist een korte interactie sessie ter invulling van een evenement of ledenavond.

Wij voorzien in de vraag naar beiden: van korte sessies tot lange trajecten.

Wens

Anytime Fitness is een netwerk van sportclubs. Vanuit Anytime Fitness werd de wens uitgesproken op haar franchisenemers bewust non-verbaal gedrag in te zetten om (nieuwe) klanten zo snel mogelijk een welkom gevoel te geven.

Welke non-verbale signalen kan je een klant laten zien om snel prettig contact te leggen?

Invulling

In een keynote van 60 minuten zijn de franchisenemers eerst bewust gemaakt van het belang van non-verbale communicatie. Waarom heeft het zo grote impact op ons? En hoe zet je dit goed in?

Vervolgens hebben de franchisenemers enkele korte oefeningen gekregen om te ervaren hoe zij non-verbaal gedrag kunnen inzetten. Dankzij interactie, in plaats van een pure presentatie, blijft de kennis veel beter hangen.

Resultaten

De franchisenemers van Anytime Fitness weten welke 3 signalen zij kunnen inzetten om sneller goed contact te maken. Dit zorgt ervoor dat klanten zich prettig voelen op de locaties van Anytime Fitness en langer klant blijven.

Wens

De Vereniging Jonge Procesadvocaten (VJP) is een vereniging welke jonge advocaten helpt op het vlak van vaardigheden en kennis op het gebied van de procespraktijk. De VJP wilde graag een oriënterende sessie op het vlak van non-verbale communicatie voor een haar sessies.

Invulling

In een sessie van 90 minuten zijn de deelnemers meegenomen in de wereld van non-verbaal gedrag. Wat maakt iemand wel of niet charismatisch? Hoe versterk je je boodschap door de inzet van handgebaren?

Tot slot werd een korte pleitsessie gedaan, waarin het geleerde direct kon worden toegepast.

Resultaten

Met deze oriënterende sessie zijn de aanwezige procesadvocaten gesterkt in hun vermogen om krachtig en effectief te pleiten door de inzet van non-verbaal gedrag.

Klanten aan het woord

 

"Wervelende training over het belang van body language"

Op onze  teamdag van 2 juni in Scheveningen heeft Michiel Andreae voor ons een wervelende training gehouden over het belang van body language.

Natuurlijk weten de meesten van ons wel dat lichaamstaal meer dan de helft van de communicatie uitmaakt, maar we zijn nog al eens geneigd dat te vergeten als het er op aan komt.

Op een speelse wijze liet Michiel ons zien waar je op moet letten bij jezelf en bij anderen;  wat we uitdrukken door de manier waarop we iemand een hand geven, hoe je kunt zien in welk groepje je op een netwerkborrel met succes kunt ‘inbreken’ en wat het zegt in welke richting iemands voeten staan tijdens een gesprek. Het kwam in korte tijd allemaal aan de orde.

Voor ons als IND-medewerkers snijdt het mes bovendien aan twee kanten: we moeten allemaal steeds vaker ons zelf ‘pitchen’, maar ook we hebben in ons werk dagelijks contact met mensen uit allerlei culturen. Michiel laat ons zien dat lichaamstaal voor iedereen belangrijk is, en geeft mooie voorbeelden van non-verbale communicatie in verschillende culturen.

Wat dat laatste punt aangaat komt  deze training van pas voor iedereen die in zijn werk met mensen uit diverse culturen te maken heeft, en wie heeft dat tegenwoordig niet? Of het nu om collega’s of klanten gaat, we hebben allemaal te maken met lichaamstaal. Kortom, een aanrader!

Kees Heijkoop - Senior medewerker - Ministerie van Veiligheid en Justitie - Immigratie- en Naturalisatiedienst


 

"Met humor en plezier"

Weinig wist ik aan het begin van een masterclass handgebaren van Michiel dat de andere deelnemers en ik aan zijn lippen zouden hangen. Hij stond stil bij de lichaamstaal van politici maar hij bracht het onderwerp ook dichtbij door bijvoorbeeld ons te laten voelen wat voor impact het ‘alledaagse’ handenschudden heeft.

Kortom, met humor en plezier weet hij het publiek bij netwerkbijeenkomsten, symposia en conferenties op zijn hand te krijgen en zijn kennis en ervaring op een prettige wijze over te brengen aan wie het horen wil.

Ali al Hadaui - Mediator - Koek en Ei mediation


"I have certainly benefited from his coaching"

I got in contact with Michiel via my manager. Both my manager and I were seeking for a coach to get me to the next level of Client Relation Management to obtain more seniority. With his program and training Michiel guide me through his program and it works! With the focus on practice I can say with certainty that I have benefited from his coaching.

Caspar Smolders - Institutional account manager - Robeco 


 

"Ben erg enthousiast over zijn verhaal"

Body Language - het verhaal. Michiel geeft op prettige en duidelijke wijze een heel goed verhaal over body language. In een sessie van ongeveer 2 uur geeft hij in hoofdlijnen tips en adviezen. Ben erg enthousiast over zijn verhaal dat hij gehouden heeft voor de SMA in Zwolle. Opkomst was groot (35+) en ik was niet de enige die enthousiast was. Mocht je, bij de SMA of elders, in de gelegenheid zijn om een sessie bij te wonen zou ik dat zeker doen.

Ton Donderwinkel - Commercieel directeur

 


"Heb nog nooit zoveel complimenten gekregen als vandaag over mijn aanwezigheid en participatie"

Gisteren had ik een customer event in Brussel en ik heb daar jouw techniek van de subtiele aanraking toegepast op de gasten bij het aanbrengen van hun naamsticker en ook op mijn directe collega's.

Heb nog nooit zoveel complimenten gekregen als vandaag over mijn aanwezigheid en participatie ( super, top, geweldig,...) Thanks a lot, ik ga deze nog meer toepassen 🙂

Anoniem

 


 

"Michiel is echt een aanrader"

Mijn non-verbale communicatie was eerst niet zo geweldig, omdat ik er niet veel op bewust er van was. Door zijn training let ik steeds meer op mijn non-verbale communicatie. Des te meer omdat een belangrijke rol speelt als je een pitch of sollicitatie gesprek hebt en eventuele nieuwe klanten voor je bedrijf in mijn geval.

Wat ik zo goed vond van de masterclass is dat hij goed uitlegt waar je allemaal je moet op letten tijdens een pitch, sollicitatie of bij nieuwe klanten; je handen, voeten, je lichaam, etc.

Tijdens de masterclass kan je gewoon vragen als je vragen hebt. Zijn manier van training is heel interactief.

Michiel is echt een aanrader als het gaat over non-verbale communicatie.

Pascal de Jonge - Oprichter Drycaps


"Such a positive force"

Michiel is such a positive force in the lives around him. He is incredible to work with and extremely dependable and knowledgeable. Anyone would be lucky to work with him and have him on their team!

Vanessa van Edwards - Behavioral investigator - Science of People